I torsdags kändes som en väldigt typisk arbetsdag för en pilot.
Jag steg upp klockan halv 6 på morgonen och flög en leg, alltså en enda flight, till huvudstaden. VÄl där fick jag vänta i 7 timmar innan jag skulle flyga en enda flight tillbaka igen. Ungefär 11 timmars arbetsdag, varav ca 3 timmar aktivt jobb. Vi blir verkligen utnyttjade;-)
Inte nog med detta fullständiga slöseri med tid. Klockan halv tio på kvällen blir jag uppringd och operations frågar om det är ok att de ändrar mitt schema för morgondagen. Jag skulle egentligen börja klockan 12 och ha sovmorgon, men en kapten hade blivit sjuk, så det ville byta besättningar. Det betydde i praktiken att jag skulle upp klockan 6 nästa dag också.
Lång nattsömn? Inte riktigt, men det duger. Så länge det inte är varje natt så=)
En blog som ger en inblick i livet som pilot och de funderingar som en kvinna gör kring de problem som uppstår i ett sedan länge mansdominerat yrke. På mitt jobb gör vi ingen skillnad på kön, men logistiken runt omkring jobbet, kan ibland skapa problem som absolut inte borde finnas i dagens samhälle.
onsdag 23 mars 2011
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar