tisdag 9 augusti 2011

Kaos

Jag bytte pass med en kollega idag. Jag har flugit samma rutt hela sommaren, eftersom det mesta andra har haft sommaruppehåll. Så idag tyckte jag att jag behövde lite omväxling.
Vad händer?
Jo totalt kaos:)
När man kommer till jobbet säger teknikern att en boot på propellern har brunnit. Antagligen på grund av kortslutning i avisningen. Men avisningen fungerar ändå, vilket den inte borde göra. Utan avisning får man inte flyga i is-förhållanden. Ute råder hetskt sommarväder med åskmoln och regnskurar (inne i dem finns det garanterat is). Härligt!
Senare under kvällen är det inplanerat att vi ska byta flygmaskin på grund av teknik på den vi har:)
Vi försöker fixa till det så att vi kan byta vid första stoppet. Det går bra.
Dock får vi parkera någonstans där jag aldrig har varit förut. Det ösregnar så att man inte ser ut genom fönstret vart vägen går. När vi väl parkerat är bussen på plats som ska hämta paxen men ingen ramp som kan ta hand om väskorna och ingen som kommer och möter vårt UM (ensamåkande barn).
Vi måste också vänta på att själva bli hämtade och ta med all catering som flygvärdinnan har. Bära fram och tillbaka i regnet.
När vi nu sitter på op får vi höra att vårt nya flygplan inte ens startat från den flygplats där det nu står....
Varför bytte jag pass nu igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flygande personal tillhör riksgruppen för svininfluensan för att de är i kontakt med så många människor. Är du rädd för att få svininfluensan när du reser?

Air France börjar flyga med Airbus nya stora mskin som tar över 500 passagerare. Hur stort flygplan kan du tänka dig att åka i?