onsdag 5 januari 2011

flygrädsla

Idag hade vi en passagerare ombord som ville komma över sin flygrädsla. Modigt! Hon följde med oss fram och tillbaka på en gång. Hon har tydligen tidigare varit och pratat med en kapten som har visat henne flygplanet och berättat hur allting fungerar.

Det gick förvånansvärt smärtfritt tyckte jag. Vi ansträngde oss nog lite mer än vanligt att flyga försiktigt och landa mjukt och tala långsamt och vänligt, men för det mesta flöt allting på som vanligt för oss därframme och enligt flygvärdinnan hade allting gått strålande för vår gäst.

Jag hoppas att hennes rädsla kunde dämpas och att hon kommer tillbaka till oss snart igen.

1 kommentar:

  1. Hejsan! Har börjat läsa igen allt ditt skrivande. Tycker att det är jätte kul. Jag skrev nâgra rader om pâ din blogg i gâr. Flyger som purser i ett spanskt bolag sedan 16 âr. Tycker att det är kul att läsa allt pâ svenska. Jag ska fortsätta läsa. Det är mycket kul, artiklar mm. Har inte hunnit fà fram i vilken flyplans typ du har ditt lilla kontor. Men jag gillar propeller plan, mer flygkänsla. Feliz año nuevo! Gott nytt âr.

    SvaraRadera

Flygande personal tillhör riksgruppen för svininfluensan för att de är i kontakt med så många människor. Är du rädd för att få svininfluensan när du reser?

Air France börjar flyga med Airbus nya stora mskin som tar över 500 passagerare. Hur stort flygplan kan du tänka dig att åka i?