tisdag 20 mars 2018

Nyår i Kirkenes

Lite sent kanske att minnas nyår nu, men bättre sent än aldrig.

Som pilot jobbar man ibland öven när man hellre skulle varit hemma med familj och vänner, som exempelvis nyårshelgen. Visserligen "ledig" på själva nyårsafton. Jag hade stand by (reservtjänst) i Kirkenes utan möjlighet att ta mig därifrån efter jag skulle flyga första flighten därifrån den 1a januari. Även om jag hellre firat nyår med min familj hade jag turen att få uppleva himlens skådespel tillsammans med ett 30 tal turister från Asien som gav föreställningen en extra dimension med sina "WOW".
Man kan ha det sämre på jobbet😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flygande personal tillhör riksgruppen för svininfluensan för att de är i kontakt med så många människor. Är du rädd för att få svininfluensan när du reser?

Air France börjar flyga med Airbus nya stora mskin som tar över 500 passagerare. Hur stort flygplan kan du tänka dig att åka i?