fredag 9 mars 2018

Swedish fika


😂 efter att ha mer eller mindre bott i Norge i 7 månader kunde jag inte annat än skratta när jag hittade detta i en Tax free butik på Arlanda. Fantastiskt! Alla vet ju att Swedish fika är lösningen på de flesta världsproblem. Swedish Fika

Vad skulle vi piloter göra utan fika? En del av oss skulle inte klara en dag på jobbet utan kaffe, men så är det väl i alla jobb antar jag. Med det sagt så kan jag berätta att det inte alltid finns kaffe ombord, på korta flygningar hinner man inte servera kaffe och därför finns det inget och alltså inte heller något åt piloterna.... 😳 hur löser man det? Man har världens största termosmugg med sig såklart! 😎☕ Men jag är lite av en rebell. Lite. Jag dricker inte kaffe och det är mest för att när jag gick i flygskolan så sa alla de äldre eleverna till mig att man klarar inte av flygskolan utan kaffe. Därför måste jag ju bara visa att det gick😇. Sedan när jag fick mitt första jobb som pilot så sa katterna till mig att jag lika gärna kunde lära mig att dricka kaffe nu på en gång, för det går inte att vara pilot utan att dricka kaffe. Därför måste jag såklart vara pilot utan att dricka kaffe💪. 😁 Det var ganska tungt när vi hade incheckning kl 03.35 på morgonen. Jag brukar normalt vara ganska bra på att somna tidigt, men när väckarklockan står på 02.30 spelar det inte så stor roll hur tidigt man går och lägger sig. Kroppen tycker helt enkelt att det fortfarande är natt. Som tur var jobbade jag bara fram till kl 06.00 och hade sedan 4 timmar rast och kunde sova en stund innan jag skulle jobba igen.

Man har inte alltid de mest bekväma arbetstiderna som pilot😊.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flygande personal tillhör riksgruppen för svininfluensan för att de är i kontakt med så många människor. Är du rädd för att få svininfluensan när du reser?

Air France börjar flyga med Airbus nya stora mskin som tar över 500 passagerare. Hur stort flygplan kan du tänka dig att åka i?