söndag 18 mars 2018

På väg till jobbet

Jag har precis satt mig på bussen, som ska ta mig till båten, som tar mig till bussen som går till Uppsala så att jag kan ta tåget till Arlanda och flyga ett helt tomt flygplan tillbaka dit där jag startade.
Tänk vad mycket besvär bara för att ett gäng glada resenärer imorgon bitti ska kunna ta flyget ut i världen, till möten eller sina jobb.

Det blir första flygningen tillbaka i min första flygplanstyp. Ska bli spännande att se om hjärnan vinner över muskelminnet! Att flyga är nä liten lite som att cykla. Mycket sitter i muskelminnet och sker automatiskt utan att man tänker så mycket, men idag måste jag tänka mig för hela tiden eftersom knappar och spakar sitter på andra platser än i den flygmaskin som jag flugit de senaste 4 månaderna.

Jag var ju i simulatorn för en vecka sedan och demonstrerade att jag kan flyga detta plan, men jag räknar ändå med att en arm någon gång kommer åka ut och fel håll av gammal vana. Det slutar alltid med att man sitter med handen uppe taket och undrar vad det var man skulle göra där🤣 så tar det några sekunder innanhav inser att knappen man letar efter sitter på ett annat ställe.

Tur att viktiga saker som gas och broms sitter på samma plats😉🛫

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flygande personal tillhör riksgruppen för svininfluensan för att de är i kontakt med så många människor. Är du rädd för att få svininfluensan när du reser?

Air France börjar flyga med Airbus nya stora mskin som tar över 500 passagerare. Hur stort flygplan kan du tänka dig att åka i?